U godini kada je naš grad proslavio 780. rođendan te u kojoj je izabran novi pomoćni đakovačko-osječki biskup mons. Ivan Ćurić, iza nas ostaju 53. Đakovački vezovi, smotra izvornog folklora Slavonije i Baranje, unesena i u Statut Grada Đakova, a danas festival tradicijske kulture koji privlači brojne kulturno-umjetničke ansamble iz svakoga kutka Lijepe Naše, ali i izvan njezinih granica, kao i brojne goste. Policijske procjene govore kako u dva i pol tjedna trajanja manifestacije gradom prođe i 100.000 posjetitelja, a kako i ne bi, jer u tome Đakovu svega ima! Narodnoga veselja i običaja, plesa kojemu ni vrućina ne smeta, zlatnih dukata i brižno čuvanih nošnji iz bakinih škrinja, tamburaškog zvuka, gizdavih konja, gastronomskih delicija, kulturnog blaga. Magnet za turiste koje zanima (ne)materijalno naslijeđe naših predaka, znamenitosti i kuhinja, pa ne čudi da je Hrvatska turistička zajednica (HTZ) Đakovačke vezove proglasila top-događajem.
Narodno stvaralaštvo i kulturna baština važni za turizam
– Nadaleko i naširoko je poznato da Đakovčani žive svoje Vezove i primjereno je da u skladu s tim grad svojom prirodnom ljepotom i urbanom arhitekturom otvori vrata bogatstvu programâ. Vezovi su trenutak kada Đakovo ponosno izlaže zlato vlastita identiteta, a jedan takav dukat zasigurno je secesijska arhitektura i zato je cijeli grad u vezovskim danima otvorena pozornica. Status top-događaja ne obvezuje, on proizlazi iz prirode onoga što činimo i volimo i kako to radimo. Đakovački su vezovi zato prepoznati kao važan nacionalni, ali i međunarodni događaj. Ništa od toga ne bi bilo da Turistička zajednica Grada Đakova, Savezi kulturno-umjetničkih društava Đakova i Đakovštine (SAKUDI) te Grad Đakovo sa svim zaposlenicima gradske uprave, u zajedništvu s građanima, gradskim ustanovama, udrugama i društvenim organizacijama, nesebično ne daju najbolje od sebe, ocjenjuje gradonačelnik i predsjednik Organizacijskog odbora Đakovačkih vezova Marin Mandarić.
Narodno stvaralaštvo i kulturna baština važni za turizam
– Đakovački vezovi vrijedni su svakoga poštovanja te možemo biti ponosni na ovu najprepoznatljiviju kulturno-umjetničku i tradicijsku manifestaciju u Hrvatskoj, poznatu i izvan granica Republike Hrvatske… Vezovi su svakako najvažnija folklorna manifestacija u Osječko-baranjskoj županiji, pa su osobito važni i u nastojanju za stvaranjem i jačanjem naše županije kao cjelovite turističke destinacije, kaže župan Ivan Anušić, posebno zato što je kontinentalni turizam jedan od najbrže rastućih ekonomskih sektora u svijetu.
Aktivnostima na društvenim mrežama privukli posjetitelje
Osim koncepta, kvalitete i sadržaja bogatog vezovskog programa koji je ponudio raznolikost, a da nije potisnuo bit Vezova, ovogodišnju gužvu u gradu prvih srpanjskih dana i zavidnu posjećenost treba zahvaliti marketingu 53. Đakovačkih vezova, prvenstveno PR aktivnostima na društvenim mrežama jer oglašavanja u elektroničkim medijima nije bilo u većoj mjeri.
Aktivnostima na društvenim mrežama privukli posjetitelje
Osim koncepta, kvalitete i sadržaja bogatog vezovskog programa koji je ponudio raznolikost, a da nije potisnuo bit Vezova, ovogodišnju gužvu u gradu prvih srpanjskih dana i zavidnu posjećenost treba zahvaliti marketingu 53. Đakovačkih vezova, prvenstveno PR aktivnostima na društvenim mrežama jer oglašavanja u elektroničkim medijima nije bilo u većoj mjeri.
Iako Facebook stranica postoji od ranije, a lani je manifestacija napokon dobila vlastitu mrežnu stranicu,tek je ove godine otvoren vezovski profil na Instagramu, te YouTube kanal s osam posebno snimljenih i objavljenih promo videa. Na Vezove su pozivale gorjanske ljelje, iz Strossmayerova perivoja i ispred njegove katedrale slovački KUD “Braća Banas” iz Josipovca Punitovačkoga, s plodnih slavonskih polja i iz svatovskih kola KUD “Zora” iz Piškorevaca, a poseban naglasak stavljen je na Gastrofest. – Javnost je pozitivno reagirala na naše objave na društvenim mrežama i ova je aktivnost uvelike pomogla kako bi ovogodišnji Vezovi ostvarili izvrsnu posjećenost, što dovoljno govori o snazi tog internetskog marketinga. Profil Vezova na Instagramu zapratila je i predsjednica Republike Kolinda Grabar Kitarović, a stranica Đakovačkih vezova na Facebooku u samo tri tjedna uoči završenog vezovskog tjedna dobila je 2.000 novih pratitelja, pa je sada onih koji su kliknuli “lajk” na toj stranici gotovo 4.500, navodi direktorica Turističke zajednice Marija Burek. Dodaje i da su prvi put LCD zasloni u šatoru iza Male crkve, koji je večerima bio “košnica” zahvaljujući glazbeno-zabavnom programu i gastronomskoj trpezi, korišteni za emitiranje prezentacijskog videa Đakovačkih vezova, što također nije prošlo neprimijećeno.
– Svakog smo dana tijekom trajanja Vezova na službenu web stranicu manifestacije www.djakovacki-vezovi.hr plasirali bar dvije-tri objave o aktualnim događajima. Programu smo dodali Googleovu kartu s točno označenom lokacijom baš svakog najavljenog zbivanja, čime smo zasigurno pomogli u snalaženju posjetiteljima izvan Đakova, ističe još M. Burek.
Odličan program, pomno osmišljen i prilagođen publici
Svoj dojam Vezova, koji možda najbolje oslikava ovogodišnju priredbu iz kuta gosta, na Facebooku je zabilježio i podijelio Alen Antunović iz tamburaškoga sastava Vranac. “Svima ste pokazali kako napraviti impresivan rezultat. Kako organizirati tradicionalnu manifestaciju u polupraznoj Slavoniji i usput oboriti sve rekorde posjećenosti. Kako očuvati tradiciju i vratiti ljudima osmijeh na lice. Odličan program, pomno osmišljen i prilagođen publici. Ništa nije bilo slučajno. Sjajno tempirani koncerti, dupli svaku večer s razlogom. Odlično upareni izvođači. Raznoliko i za svakoga ponešto u glazbenom smislu. Svi su lokalni izvođači sudjelovali u programu i organizaciji što je bitno, jer Vezove nitko ne voli više od vas. Gastronomska je ponuda vrhunska. Marketing i PR pravovremen i odličan. Moj naklon imate”, piše Antunović.
Vezovi su najveći brend Đakova koji treba i dalje razvijati
Jesu li Vezovi najveći brend grada Đakova? Gradonačelnik Mandarić mišljenja je da jesu. – Brendiranje kulture je imperativ prepoznatljivosti u kakofoniji vrijednosti pa se ulaganjem u brend ulaže u emotivnu vezanost uz vrijednost. Upravo na tom tragu Vezovi mogu napredovati i sutra postati sjecište kreativnih industrija i kreativnoga potencijala Đakova. Nastavimo li razvijati naš najveći brend i ulagati u vidljivost, možemo dodatno ojačati povezanost kulturnog, turističkog i gospodarskog karaktera Đakovačkih vezova. Oni nisu samo brend Grada Đakova, već su brend Osječko-baranjske županije, Slavonije pa i cijele Hrvatske, zaključuje Mandarić.
Autor: Danijel Geošić
Foto: Andrej Car